Algemene Voorwaarden Versleverancier

1. Algemeen

Bij het plaatsen van een bestelling via onze website verklaart u akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden. U kunt deze op elk moment raadplegen tijdens het bestelproces of via de check-outpagina.

2. Bestellingen en Leveringen

Bestellingsovereenkomst
Bij het plaatsen van een bestelling sluit u een overeenkomst af met Private Dining BV (BE0673581757), Antoon Catriestraat 39H, 9031 Drongen (België). Wij behandelen uw bestelling met zorg en versturen deze naar het door u opgegeven leveradres.

Leveringsopties
U kunt kiezen voor levering op maandag, woensdag of vrijdag, afhankelijk van de leverdag van uw eerste bestelling. Indien u uw leverdag tijdelijk wilt wijzigen, kan dit tot één week voor de geplande leverdatum via admin@versleverancier.be.

Niet Thuis Bij Levering
Indien u niet thuis bent, leveren wij uw pakket aan de deur of bij de buren. Versleverancier is niet verantwoordelijk voor wat er met het pakket gebeurt na levering.

Levering Door Externe Partners
Leveringen kunnen door Versleverancier zelf of via externe partners worden uitgevoerd. Als uw pakket na twee bezorgpogingen niet kan worden afgeleverd, doneren wij uw verse producten aan de voedselbank. Restitutie is in dit geval niet mogelijk.

Wijziging van de Levering
Versleverancier behoudt zich het recht voor om de leverdag te wijzigen in geval van overmacht of om ecologische redenen. Ook kunnen leveringen verzet worden naar een ander tijdstip op de dag omwille van routeoptimalisatie.

3. Producten en Beschikbaarheid

Verse Garantie en Schade
We garanderen dat onze producten tot vijf dagen na levering vers zijn. Mocht er toch schade ontstaan aan uw producten, dan vervangen we deze bij uw volgende levering of ontvangt u een tegoedbon voor de waarde van de beschadigde producten.

Oogst en Productvervanging
Aangezien we rechtstreeks samenwerken met boeren, kan het voorkomen dat een oogst niet beschikbaar is. In dat geval behouden wij ons het recht om uw bestelde product te vervangen door een vergelijkbaar product van gelijke waarde.

4. Betaling en Abonnementen

Betalingsvoorwaarden
Betalingen voor wekelijkse pakketten verlopen via domiciliëring of bankoverschrijving, verzorgd door Mollie Payments. Bedrijven ontvangen hun factuur via Billit aan het einde van de maand. Het kan tot vijf werkdagen duren voordat een domiciliëring is goedgekeurd. Het is niet toegestaan om gedomicilieerde bedragen voor geleverde bestellingen via uw bank terug te vorderen.

Abonnementen

  • Pauzeren van Abonnementen: U kunt uw abonnement pauzeren door dit minstens één week voor de gewenste pauze aan te geven via de website.
  • Stopzetten van Abonnementen: U kunt uw abonnement te allen tijde stopzetten. Indien twee betalingsverzoeken open blijven staan, wordt uw abonnement automatisch geschorst. Stopzetten kan via ‘Mijn account’ op de website tot vijf werkdagen voor de volgende levering.

Switchen van Boxen
U heeft het recht om vier keer per jaar uw abonnementsbox te wisselen voor een andere box binnen dezelfde prijscategorie. Dit moet minstens één week voor de levering via admin@versleverancier.be worden doorgegeven.

Annulering en Retour
Gezien we werken met verse producten, is het annuleren of retourneren van bestellingen niet mogelijk. Alle geleverde pakketten dienen te worden betaald. Annuleren van abonnementen kan tot vijf werkdagen voor de volgende levering via www.versleverancier.be/my-account voor particulieren, of door te mailen naar admin@versleverancier.be voor zakelijke klanten. De annulering is pas geldig na schriftelijke bevestiging.

5. Problemen met Leveringen

Schade of Niet-geleverde Pakketten

  • Schade: Indien uw pakket schade heeft opgelopen, stuur dan foto’s van de schade naar admin@versleverancier.be. Bij ernstige schade (+50% van de bestelling) sturen wij een nieuw pakket op onze kosten. Bij kleine schade ontvangt u een tegoed of vervangen we de producten bij de volgende levering.
  • Niet Geleverd Pakket: Indien uw pakket niet is geleverd, neem contact met ons op via admin@versleverancier.be zodat we de status van uw bestelling kunnen onderzoeken.

Ontbrekende Producten
Het kan gebeuren dat een artikel niet op voorraad is of niet door onze kwaliteitscontrole komt. In dat geval bieden wij een vergelijkbaar product van gelijke waarde, leveren we het bij de volgende bestelling of voeren we een terugbetaling uit. Deze opties kunnen niet gecombineerd worden.

Klachten
Klachten moeten binnen 24 uur na levering van het pakket worden gemeld via admin@versleverancier.be. Klachten over een deel van de levering geven geen recht op afkeuring van de volledige bestelling.

6. Prijzen

Prijsbepaling
Alle prijzen op onze website zijn in euro’s en inclusief BTW. Bezorgkosten worden apart vermeld en kunnen hoger uitvallen voor zakelijke adressen buiten residentiële omgevingen. Prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten.

Prijswijzigingen
Versleverancier behoudt zich het recht voor om prijzen te wijzigen. Dit wordt altijd vooraf gecommuniceerd. Indien u niet akkoord gaat met een prijswijziging, kunt u de overeenkomst opzeggen in overeenstemming met deze algemene voorwaarden.

7. Aansprakelijkheid

Versleverancier is niet aansprakelijk voor schade die geheel of gedeeltelijk voortvloeit uit de kwaliteit van de geleverde producten of uit handelingen van derden, zoals bezorgpartners. De aansprakelijkheid van Versleverancier is beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde producten. Indirecte schade, zoals gevolgschade, winstderving of besparingen, wordt niet vergoed.

8. Bedenktermijn

De wettelijke bedenktermijn is niet van toepassing op onze producten, aangezien het gaat om verse producten met een beperkte houdbaarheid.

9. Privacy en Cookies

Raadpleeg ons privacy- en cookiebeleid op onze website voor meer informatie over hoe we uw gegevens verwerken.

10. Geschillenregeling

Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Belgisch recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in Gent.